Filosofera mera..

Har tänkt på massa saker sista tiden...
Blir väl så när man för en gångs skull bor själv.
Eller för första gången faktiskt, i Sverige iallafall.
Förhållanden, den stora frågan!
Varför ska det vara sån jädra falsk marknadsföring
när man är nykär. Då är den andra parten och man
själv så jädra fantastisk.
En kille som säger att han ÄÄÄLSKAAAR att laga mat,
bullshit. Han älskar att äta den & få den lagad.
Vi tjejer gör oss så jädra snygga och när det gått
6 månader ser man helt plötsligt ut som ett skåp.
Killen säger att han tycker det är fantastiskt att resa,
det enda han vill är att åka charter ligga vid poolen
dricka bärs och undersöka hur naveluddet uratar sig.
Vi tjejer tycker han är askul och skrattar åt allt i början,
sen helt plötsligt är han dyngtråkig och torr.
Vi städar och tvättar och diskar SÅÅÅÅ gärna för
att visa att vi är rekordeliga hemmafruar.
Sen har vi mage och bli bittra över att dom tar det
förgivet!
Säger ju det: FALSK MARKNADSFÖRING!

OM jag nånsin får för mig att lämna mitt
ungkarlsliv så ska börja göra tvärtom:
Börja med att sladda runt i mjukiskläder utan smink.
(sen uppgraderar man med en maskarklutt osv.)
Inte skratta åt deras torra skämt
(man är ärlig o skrattar åt det som är kul)
Låta dom träffa ens galna vänner från början & ha dom över hela tiden
(Slipper man tjafs om att det är ngn jävla fritidsgård, då är dom vana från början)
Inte tvätta, städa, laga mat och torka dom i arslet
(Dom är väl inte fysiskt handikappade?! Det gör man sen när dom blir 75 och inte klarar det själva)

En annan sak jag funderat på..
Varför ska det vara så jädra svårt att vara polare med en kille?
Antigen ska det liggas eller käras ner.
Dom tror helt plötsligt när man börjar höra av sig lite
att man vill gifta sig med dom. Kom igen, så bra är ni inte.
Hänga i gäng, pilla pung, spela tv-spel.
Ska det vara så svårt?
Måste man tala om, jag vill inte ha ett förhållande
men vi kan umgås som polare, FÅR? jag smsa dig och
fråga om du vill hänga utan att vi blir ihop imorgon..
Sen om man då råkar bli polare med plus i kanten,
då känns det som en oskriven lag att det ska bli akward.
Varför?
Har man ändrats som personer och ev polare under en natt?
Äh blir inte klok på detta.
Vilket jag inte behöver bli.
Anledning 1: Jag kan skylla på mitt blonda hår
Anledning 2: Jag lever livet som ungkarl..
(Bildbevis på anledning 1)


Kommentarer
low

bra tal!

2011-11-19 @ 16:09:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jovelina

Jaha, här är jag! Har troligen en släng av alzheimers, damp och så tänker ja alldeles för mycket.. Kul va !?

RSS 2.0